Skrivet av: Peter | juli 26, 2009

SADE 2009

SADE – Stockholm Archipelago Downwind Experience

Här följer några bilder från årets upplaga av SADE. Tävlingen var synnerligen välarrangerad (tack till Pelle, Wangler och Björn), vädret var riktigt okej med hyfsad surf sista delen av loppet och stämningen bland deltagarna var på topp. 

Tommy Karls var först i mål – ígen. Han verkar oslagbar här på hemmaplan…  Men han fick jobba hårt för segern denna gången, tycker att Paul Rosenquist närmar sig mer och mer för varje tävling… och även Martin Nordstrand gjorde ett bra lopp.

Resultat

Ännu fler bilder

Paul Rosenquist & Tommy Karls

Pelles OC6

Agneta förbereder sig

sade 2009
Johan gillar helosansalva...

Fredrik Lindström - Nordic Kayaks

Pelle & Tommy kollar kartan

Wangler & Pelle - Arrangörerna av SADE

sade 2009 - starten

Tommy Karls - 100 meter innan målgång

Tommy Karls - vinnaren

sade 2009 - OC6 lag 1

Paul i mål

Martin Nordstrand

Martin

Wangler...

Fredrik Lindström glänser

Björn, tidtagare

sade 2009 - målgång i Styrsvik

Agneta i mål!

Martin Lasu - nöjd & glad...


Svar

  1. […] hittar du på Global surfski och på motionskajak.blogspot.com Med etikett: havsracing, SADE, […]

  2. Jättetrevligt arrangemang!
    Hm, bildserien med Björn och kikaren, är det för att pika min felnavigering just innan mål? Enligt GPS loggen tog felnavigeringen över 10 minuter. Nästa gång skall jag dubbelkolla mina waypoints.

  3. Grymt Peter! Tack för insatsen! Cool att Norden har en egen ‘Rob Mousley’ på plats!

    Jag kollade på mitt gps log och konstaterar att vi tre i täten paddlade 400meter för mycket… sorry gubbar, trode det skulle blir snabbare med lite mer öppet vatten… Oc6….jag bjöd på den.

    Ciao! Paul


Lämna en kommentar

Kategorier